Wesele - Piosenka Biały Miś
Dom Zły - Motel zły
Róża - niemieckojęzyczny pornos
Drogówka - Policjanci, prostytutki, morderstwo
Pod mocnym aniołem - ojciec rodziny, który z konferencji przychodzi pijany
Wołyń - motyw siekiery i zrobiony z niej użytek, ukraińska reporterka
Ja bym powiedział, że Smarzowski w każdym swoim filmie nawiązuje do wielu swoich filmów. Ma swoje toposy prywatne, które mogą znaczyć co innego w każdym filmie, ale zazwyczaj znaczenie jest tożsame w każdej produkcji.
Jak udało Ci się powiązać "Różę" z niemieckojęzycznym pornosem? Weź no rozwiń tę ciekawą myśl...
Plus otwierająca się szafa i elementy stylu montażowego to wypisz/wymaluj Małżowina.
Utwór "Biały Miś" nie był tylko w jednym filmie Smarzowskiego
(co zresztą staje się już powoli nudne i przydałby się jakiś nowy utwór).
Nawiązanie stricte do Wesela jest całkiem inne,
a można je zobaczyć podczas gdy ksiądz melduje się w motelu:)
Co do Róży i Wołynia to chyba trochę "na siłę" te nawiązania,
niewykluczone, że można znaleźć lepsze i trafniejsze.
Trzeba umieć też odróżnić elementy, które pojawiają się w wielu
filmach Smarzola (siekiera, czerwony telefon, Biały Miś, itd.) od tego co dla danego
filmu i wyłącznie dla niego jest charakterystyczne.
Także w związku z powyższym zgodzę się tylko z nawiązaniami do
Drogówki i do filmu "Pod mocnym aniołem".
Pozdrawiam
Ja zauważyłem tylko:
Motyw z otwierającą się szafą - "Małżowina"
Facet jeżdżący na rowerku - "Wesele"